"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Demo bantah Seksualiti Merdeka, esok

Harakahdaily
KUALA LUMPUR, 3 Nov: Bagi menyatakan bantahan terhadap panganjuran Seksualiti Merdeka 2011 yang sedang berlangsung sehingga 13 November ini, Dewan Pemuda PAS pusat akan mengadakan himpunan aman di di seluruh Masjid Negeri esok.
Menurut ketuanya, Nasruddin Hassan, arahan itu telah dikeluarkan kepada ketua dewan pemuda PAS negeri-negeri hari ini.

"Hari ini kita telah mengarahkan kepada Dewan Pemuda PAS Negeri agar mengadakan himpunan aman di masjid negeri masing-masing selepas solat Jumaat esok," katanya ketika dihubungi Harakahdaily.

Himpunan itu ujarnya bagi membantah program yang disifatkan sebagai bertentangan dengan cara hidup semua agama itu dan menuntut ianya dibatalkan dengan segera.

Bagaimanapun menurutnya, masjid yang akan diadakan himpunan tersebut akan diputuskan oleh dewan pemuda PAS negeri mengikut kesesuaian negeri masing-masing.

Sehubungan itu beliau menyeru kepada seluruh masyarakah perihatin agar turun beramai-ramai menyatakan bantahan bersama dewan pemuda PAS esok.

Program yang dikenali sebagai Seksualiti Merdeka 2011 dengan temanya Queer Without Fear telah berlangsung kelmarin hingga 13 Nov 2011 di The Annaxe Gallery.

Program itu kononnya berteraskan perjuangan hak asasi, menuntut hak dan kebebasan golongan lesbian, gay, biseksual dan transeksual untuk mengamalkan gaya hidup pilihan mereka secara sah dan terbuka.

Banyak pihak berpandangan, ianya sama sekali tidak sesuai dengan kehidupan masyarakat di Malaysia apatah lagi sangat bertentangan dengan ajaran agama Islam.

Tiada ulasan: