"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Semacam ada yang tak kena dengan kenyataan Ahmad said

anaabdullah

Utusan Malaysia melaporkan bahawa RM 50 juta peralatan milik Stadium Sultan Mizan Gong Badak Kuala Terengganu dicuri. Kebanyakan rakyat Terengganu terkejut dengan kes yang tak di sangka sangka boleh berlaku dengan mudah, sedangkan ada pengawal keselamatan khusus. Besar kemungkinan Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said juga terkejut lantas dalam mesyuarat EXCO Rabu 1 January 2012 memutuskan laporan yang dibuat utusan Malaysia itu suatu kesilapan.


Dalam satu kenyataan akhbar pada hari tersebut Ahmad Said menyatakan RM 50 juta itu adalah kos baiki struktur Stadium yang runtuh termasuk memasang atap baru.
Sehubungan dengan itu Ahmad tidak nafi berlaku kecurian peralatan di stadium Sultan Mizan itu, tetapi bukan sepertimana laporan Utusan Malaysia tersebut.

Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Mazlan Ngah turut membuat kenyataan Akhbar bahawa kerajaan sudah setuju untuk membaiki stadium Sultan yang runtuh tempoh hari.

Mazlan Ngah menyatakan Kerajaan akan mengeluar tender untuk memilihkontraktor bagi membaiki struktur dan atap yang runtuh itu.

Penulis dapat maklumat bahawa mahkamah telah membuat keputusan tanggungjawab dan tugas membaiki kesseluruhan Stadium itu terletak pada kontraktor asal,kerana berlaku kesilapan, termasuk Kosnya ditanggung kontraktor terbabit.

Ini,mesti ada yang tak kena antara kenyataan Ahmad Said dan Mazlan Ngah setia Usaha Kerajaan negeri.Kalau tidak mengapa Datuk Setiausaha bercakap lain dan Ahmad Said sebaliknya.

Yang pelik lagi masa siap pembaikian Stadium Sultan Mizan yang runtuh itu dijangka siap pada tahun 2014.Mengapa memakan masa yang begitu lama.

Penulis ada dengar cakap cakap dari mulut salah seorang bekas kakitangan awan kerajaan negeri bahawa kecurian itu dilakukan secara terancang dengan kerjasama pihak tertentu yang ada kaitan orang besar, sepertimana hilangnya Enjin kapal terbang TUDM suatu masa dulu.

Semacam betul juga cakap cakap itu. Kalau tidak mana mungkin Ahmad Said campurtangan dan buat kenyataan akhbar bahawa utusan Malaysia silap.

Tidak dinafikan mana mana akhbar di Malaysia ini pernah melakukan kesilapan.Tapi yang peliknya mengapa Ahmad Said tampil menyatakan, memang ada berlaku kecurian peralatan di Stadium Sultan Mizan yang disebut sebanyak RM 50 juta, tetapi bukan sepertimana yang dilaporkan itu.

Tiada ulasan: