"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zulkifli Noordin sudah insaf dan bertaubat - Timbalan Murdyidul Am BN, Chua Soi Lek


Keputusan BN untuk mencalonkan Naib Presiden PERKASA, Zulkifli Noordin bertanding kerusi Parlimen Shah Alam telah dikritik hebat tetapi Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek menyokong pilihan parti itu.

Katanya, Zulkifli adalah kawan baik Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pernah menjadi peguam pemimpin Pakatan Rakyat itu.

"Beliau telah bertanding di bawah PAS (sebelum ini). Beliau dan PAS adalah kawan yang sangat baik, oleh itu ketika berada dalam PAS, kemungkinan besar beliau menerap nilai-nilai dan budaya PAS.

NONE
NONE"Dan hari ini dia telah insaf dan bertaubat," kata Chua (kiri) dalam satu sidang akhbar ketika berkempen untuk calon MCA bagi Parlimen Pandan, peguam Gary Lim petang ini.

Isnin lalu, Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak cuba memadamkan kemarahan berhubung kenyataan Zulkifli Noordin yang didakwa telah menghina agama Hindu. Najib mendakwa masyarakat kaum India kini mula menerima Zulkifli.

Malah, kata Najib, ada orang India yang telah mencium Zulkifli.

Zulkifli telah meminta maaf atas kenyataannya yang menurutnya, dibuatnya sepuluh tahun lalu.

Tiada ulasan: