"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lari 100 meter dengan pisau tertusuk di perut ditikam bapa tiri yang cuba merogolnya

Junaidi Ladjana
Kota Kinabalu: Seorang wanita terpaksa berlari kira-kira 100 meter meminta pertolongan dalam keadaan pisau masih tertusuk di perutnya selepas ditikam bapa tiri yang dipercayai cuba merogolnya dalam kejadian di Taman Prince Philips, Tanjung Aru, di sini, semalam.


Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi, mangsa berusia 33 tahun ditemui orang ramai dalam keadaan berlumuran darah selain luka di kepala sebelum dihantar ke Hospital Queen Elizabeth 2 (HQE2) dan menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan.

Difahamkan, mangsa mengalami kecederaan di kepala akibat dipukul dengan dahan pokok selain kesan tikaman sedalam tiga sentimeter pada perut.

Menurut sumber, sebelum kejadian, suspek berusia 54 tahun yang bakal didakwa di mahkamah terhadap tuduhan melakukan penderaan fizikal terhadap mangsa dikatakan mengajak wanita itu bertemu ‘abangnya’ di pusat bandar raya untuk berbincang.
Foto
LOKASI mangsa ditemui terbaring selepas dipercayai ditikam suspek yang juga bapa tirinya.
Kedua-dua mereka bertolak dari rumahnya di Kampung Laut Papar kira-kira jam 6 pagi dengan menaiki kereta api dan tiba di Stesen Kereta Api Tanjung Aru, sejam kemudian.

Suspek kemudian mengajak mangsa berjalan kaki ke arah pantai dengan alasan abangnya menetap berhampiran kawasan itu.

Namun, sebaik tiba di kawasan belukar berhampiran, suspek tiba-tiba naik angin dan mengarahkan mangsa menarik semula laporan polis dibuatnya.

Suspek turut memaksa wanita berkenaan menarik semula aduan mengatakannya melakukan penderaan fizikal terhadap mangsa.
-hmetro-

Tiada ulasan: