"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki berjambang dalam video: Istana Johor Cari Wartawan Astro

Menurut maklumat istana Johor sedang mencari wartawan Astro yang memuat naik insiden bola sepak baru baru ni.
Maklumat sama juga menyebut pihak pihak Astro telah memberhentikan wartan berkenaan dengan memberi notis 24 dengan alasan melanggar etika kewartawanan iaitu dengan memuat naik video tanpa kebenaran dari pihak syarikat rakaman.

Video yang dibuat naik tersebut juga tidak menunjukkan banyak perkara, hanya insiden dalam terowong laluan keluar masuk pemain dan tidak menampakan kejadian tumbuk menumbuk seperti yang dikhabarkan.

Menjadi tanggungjawab wartawan untuk menyiarkan maklumat yang benar dan tepat tanpa sebarang sekatan, ugutan maupun ancaman.

Sumber rujukan: link

Tiada ulasan: