"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Biar betul: Walaupun Gaji RM 1, Tetapi Elaun Dituntut Anwar RM 15 Juta

Seorang facebooker, Mohd Fauzi Muhammmad mendedahkan walaupun gaji Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Selangor hanya bernilai RM1 sahaja namun Ketua Umum PKR itu menuntut RM 15 juta untuk tempoh perkhidmatannya di jawatan itu dari 2009-2014.

Pendedahan Mohd Fauzi sebagai susulan penutupan pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dilakukan SERTA merta semalam.

Ketua Pegawai Eksekutif Menteri Besar Selangor Pemerbadanan (MBI), Faekah Husin dilaporkan Mstar berkata, perkara itu dipersetujui pada mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) pada Isnin.

“Kita mengucapkan terima kasih kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim di atas sumbangan dan perkhidmatan beliau sepanjang menjadi Penasihat Ekonomi Negeri Selangor.

“Semenjak penubuhannya, pelbagai fitnah dan kontroversi telah timbul antara lain tohmahan gaji yang diterima oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim SERTA peranan dan sumbangannya kepada kerajaan Selangor sesuai dengan jawatan yang disandang,” katanya dalam kenyataan pada Isnin.

Tiada ulasan: