"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

TS Khalid Ibrahim: Biar drama mereka jadi lawak jenaka

Harakahdaily
KUALA LUMPUR: Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mahu penjawat awam terus berkhidmat kepada rakyat dengan tidak terikut rentak ahli politik dalam pentadbiran kerajaan, lapor Selangor Kini.

“Biarkan orang politik berperang. Biarlah ahli politik berlakon dan berdrama. Kita terus kerja. Biar drama mereka jadi lawak jenaka yang akan dikenang selamanya,” kata Abdul Khalid di depan kira-kira 1,000 kakitangan awam pada majlis perpisahannya di foyer Setiausaha Kerajaan (SUK) di sini, hari ini.

Khalid dalam ucapan terakhirnya mencabar penggantinya memulangkan hasil keuntungan aset air kepada rakyat.

Beliau berkata, penggantinya perlu memulangkan aset air bernilai RM14 bilion secara saham seperti yang dijanjikan Pakatan Rakyat (PR) dalam manifesto Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu.

“Jika tidak rakyat akan hukum mereka kerana sudah janji dalam manifesto PRU lalu. Ini cabaran kita kepada pemimpin akan datang,” katanya.

Tiada ulasan: