"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zahid ada surat yang boleh malukan bekas menteri

Populariti Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menurun selepas tindakannya menulis surat kepada Biro Siasatan Persekutuan (FBI) ekoran penahanan raja judi Paul Phua.
Bagaimanapun, naib presiden Umno itu berkata, menteri-menteri sebelumnya juga pernah melakukan perkara yang sama.

"Apabila surat kononnya keluar, dan surat itu atau surat yang sama memang pernah ditandatangan oleh menteri-menteri dalam negeri yang terdahulu daripada saya," katanya.

Bagaimanapun, bekas menteri-menteri berkenaan menafikan, kata Zahid semasa berucap dalam seminar berhubung jenayah dan kepolisian di Universiti Sains Malaysia (USM) hari ini.

Namun itu, katanya, mereka akan malu besar sekiranya beliau membuka surat-surat yang ditandatangani dan perjanjian yang telah dibuat oleh negara itu.

Dewan menjadi gamat dengan gelak ketawa hadirin apabila Zahid secara berseloroh menyifatkan 'betapa besar rasa malu itu' dengan menggunakan istilah "besar kemaluannya' yang dalam bahasa Melayu merujuk kepada alat sulit lelaki.

Tiada ulasan: