"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sebab sebenar wanita dibelasah, dibakar? (Gambar)


GAMBAR fail kejadian orang ramai membelasah dan membunuh wanita di Guatemala
BANDAR RAYA GUATEMALA: Seorang wanita 47 tahun dipukul hingga mati sebelum mayatnya dibakar oleh orang ramai yang marah kerana menuduh wanita itu mengamalkan ilmu hitam.

Wanita itu dikenali sebagai Catarina Gonzalez Perez, dibunuh Rabu lalu, di San Luis, wilayah Tacanas yang bersempadan dengan Mexico.
VID: Horrific Video Shows Woman Burnt Alive By Vigilante Mob
Penduduk yang menuduhnya menjadi ahli sihir, memukulnya beramai-ramai sebelum membakar wanita itu.

Pembunuhan oleh orang ramai menjadi perkara biasa di sebahagian perkampungan di Guatemala kerana penduduknya tidak yakin dengan sistem perundangan negara itu.

Pada 2013, 52 orang dibunuh oleh orang ramai berbanding 23 kes pada 2012. - AFP
-hmetro-

Tiada ulasan: