"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kisah lelaki waras yang ‘cacat akal’ (Gambar)

cacat-akal
PETALING JAYA: Seorang pemilik Facebook memuat naik gambar bersama status yang meluahkan perasaan terkilannya sikap kurang sivik pengguna perkhidmaran Transit Aliran Ringan ( LRT).

Menurut Shane Chiam, dia menegur perbuatan seorang lelaki yang membasahkan tisu untuk membersihkan kasutnya yang kemudian membuangnya dengan bersepah.

“Selepas meminta beberapa kali untuk mengutip dan membuangnya ke dalam tong sampah, dia kemudian memasang headphone dan tidak mempedulikan saya.
“Sebenarnya dia ‘cacat akal’, tulis Shane.

Berdasarkan penelitian gambar yang dimuat naik lelaki berkenaan juga mengambil tempat duduk yang dikhas kepada golongan tertentu termasuk Orang Kurang Upaya , warga emas dan ibu mengandung.

Gambar yang dikongsi mengundang reaksi kurang senang terhadap lelaki berkenaan.

“Rasa macam nak lempang,” komen Lee Ann Fore
-fmt-

Tiada ulasan: