"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Potong kemaluan sendiri selepas enggan kahwin

SHARJAH - UAE. Seorang lelaki berusia 26 tahun memotong kemaluan sendiri selepas enggan menuruti desakan keluarganya yang memaksanya berkahwin lain.

Lelaki itu dikejarkan ke hospital oleh abangnya bersama organ yang putus itu dalam kejadian berlaku sembilan hari lalu.

Ketua Perunding Urologi di Hospital Al Qasimi, Dr Younis Al Shamsi yang melakukan pembedahan selama tiga jam itu berkata, alat kemaluan lelaki itu berjaya disambung semula.

Sambil menyifatkan sebagai kes jarang berlaku, Dr Al Shamsi berkata, lelaki itu sedang pulih dan berkemungkinan mengalami masalah mental yang mendorong dia melakukan sedemikian rupa.

Dr Al Shamsi berkata, kejadian berlaku apabila ibu bapa lelaki itu memaksanya berkahwin lain walaupun pada hakikatnya dia mempunyai isteri yang tinggal di negara asal mereka.

"Apabila keluarganya mendesakkan untuk berbuat demikian, dia dalam keadaan marah mengambil pisau dan memotong alat kemaluannya.

"Pada mulanya, lelaki itu enggan menjalani pembedahan namun bersetuju selepas dipujuk doktor dan abangya," katanya.

Kejadian itu dilaporkan kepada polis Sharjah dan laleki itu akan disoal siasat selepas keluar hospital.

Tiada ulasan: