"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ajal dua pelagak ngeri ketika beraksi (Gambar)


Bangalore: Dua pelagak ngeri lemas semalam selepas melompat dari sebuah helikopter ke dalam takungan air di selatan India ketika menjalani penggambaran filem, kata polis.

Kru sedang melakukan penggambaran adegan kemuncak filem serantau Kannada, ‘Maastigudi’ apabila Anil Verma, 31, dan Raghav Uday, 38, terjun ke dalam takungan Thippagondanahalli di negeri Karnataka.

“Kedua-dua aktor mati lemas kerana mereka tidak tahu berenang dan tidak sempat diselamatkan,” kata inspektor polis tempatan, HL Nandeesha.

Rakaman televisyen menunjukkan dua pelakon lagak ngeri dan Duniya Vijay, seorang daripada aktor terkenal pawagam Kannada, melompat daripada ketinggian kira-kira 30 kaki (9.14 meter) dan timbul di permukaan selepas beberapa saat. Namun hanya Vijay berjaya berenang ke daratan dengan selamat.

Polis memfailkan kes jenayah kecuaian ke atas produser “oleh kerana langkah berjaga-jaga dan keselamatan tidak diambil untuk penggambaran,” kata pegawai polis kanan, Chandragupta.

“Tiada jaket keselamatan, tiada pasukan penyelamat atau ambulans,” tambahnya. Kedua-dua lelaki terbabit hilang selama lebih tiga jam sebelum mayat mereka ditemui.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: