"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar bogel isteri Timbalan Menteri cetus kontroversi

Gambar-gambar yang memaparkan isteri kepada Timbalan Menteri Pertahanan Rusia, Svetlana Zakharova dalam keadaan bogel ketika sedang bercuti, telah mencetuskan bantahan dengan ramai yang mendesak supaya wanita itu diberikan teguran secara rasmi oleh kerajaan.

Dalam gambar berkenaan, Svetlana yang berasal dari Moscow, telah dirakamkan bersandar di tepi pokok dan berada di pantai, dalam keadaan menjolok mata.

Pemilik butik berusia 45 tahun itu, berkahwin dengan Timbalan Menteri Pertahanan Rusia, Timur Ivanov, yang muda empat tahun daripadanya. Timur dilantik ke jawatan berkenaan awal tahun ini.

Salah seorang netizen yang mengecam Svetlana berkata: “Sekurang-kurangnya anggota tentera tahu bahawa kemewahan itu dibayar dengan nyawa mereka di Syria Donbass (Ukraine).”

Salah seorang Ahli Parlimen, Vasily Vlasov pula meminta supaya kerajaan Vladimir Putin memberikan ingatan kepada Timur berhubung gambar isterinya itu.

“Dia perlu diberikan peringatan, dihukum. Saya rasa peringatan secara terbuka lebih baik,’’ kata Vasily.

Beliau turut meminta Menteri Pertahanan supaya memberikan perhatian terhadap apa yang dilakukan oleh isteri timbalannya, sebagai mana yang perlu dilakukan oleh seorang ketua.

“Isteri kepada golongan atasan ini perlu ingat bahawa ramai yang mengikuti kehidupan mereka dalam media sosial.

“Apa-apa gambar boleh bocor, termasuk di parti hari jadi atau percutian,’’ katanya.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: