"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Konvensyen Pakatan Harapan bakal tubuh gabungan besar

MALAYSIA DATELINE
Konvensyen Pakatan Harapan Sabtu ini diharap dapat mengukuhkan perpaduan parti parti pembangkang untuk menghadapi BN dan parti sekutunya.

Konvensyen Pakatan Harapan yang dijadual berlangsung pada Sabtu ini akan membincangkan penubuhan gabungan pembangkang yang lebih besar dan kuat bagi merealisasikan pertandingan satu lawan satu untuk menghadapi BN dalam pilihan raya umum akan datang, kata Ketua Setiausaha Pakatan Harapan Datuk Saifuddin Abdullah.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Saifuddin berkata konvensyen yang pertama kali diadakan itu akan dihadiri 1,000 anggota daripada tiga parti gabungan Pakatan Harapan iaitu PKR, DAP dan Amanah serta tetamu undangan.
Konvensyen yang bermula dari 8.30 pagi hingga 4.30 petang itu, ujarnya akan diisi dengan perbahasan oleh beberapa lapisan pemimpin Pakatan Harapan termasuk Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan Presiden Amanah Muhamad Sabu.

"Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yasin juga akan memberikan ucapannya iaitu bersama-sama dengan tiga pimpinan utama Pakatan Harapan.

"Di samping itu, Tun Dr Mahathir akan menyampaikan Pidato Khas di konvensyen ini," ujarnya.

Tiada ulasan: