"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr M: Jangan pilih calon PM baharu sebelum Anwar bebas

Nawar Firdaws 
SHAH ALAM: Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menolak cadangan kepada Pakatan Harapan supaya menamakan calon perdana menteri.

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata penyokong Pakatan Harapan akan berpecah sekiranya gagasan itu mengambil langkah menamakan calon perdana menteri sebelum bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara.

Beliau meminta Pakatan Harapan supaya jangan mengambil risiko itu walaupun pembangkang mempunyai beberapa ahli politik yang layak mengemudi negara, sekiranya mereka berjaya menawan Putrajaya.

“Tumpuan kita sekarang ini menyatukan semua parti pembangkang dalam Pakatan Harapan, kerana ada beberapa masalah kecil yang perlu kita selesaikan.

“Kita perlu dapatkan Putrajaya dahulu. Kemudian kita boleh namakan sesiapa sahaja untuk jadi Perdana Menteri,” katanya dalam sidang media di Konvensyen Pakatan Harapan 2016 di Pusat Konvensyen IDCC hari ini.

Beliau menjawab cadangan Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub awal hari ini yang mencadangkan pakatan pembangkang supaya menamakan calon untuk jawatan nombor 1 negara itu..

Jelasnya calon itu akan mengemudi Putrajaya sementara Anwar masih dalam penjara.

Anwar kini sedang menjalani hukuman penjara 5 tahun di Penjara Sungai Buloh selepas disabit kesalahan meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan.

Tiada ulasan: