"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengarah filem yang bergelar datuk ditahan selepas tampar polis, serang orang awam

Actor Datuk Farid Kamil was arrested at the Kota Damansara police station for allegedly assaulting a traffic policeman and kicking a civilian there, January 11, 2018. — Malay Mail file pic
SEORANG pelakon dan pengarah filem berusia 37 tahun dan pernah memenangi anugerah ditahan polis kerana menyerang serta menampar seorang pegawai polis trafik dan seorang awam di Damansara hari ini.

Kejadian berlaku pada jam 1.20 petang di kaunter trafik Balai Polis Kota Damansara ketika pengarah lelaki itu membuat laporan polis mengenai satu kemalangan yang berlaku awal hari ini.

Pada ketika itulah dia menampar pegawai bertugas yang mengambil laporan itu.

Pengarah itu turut menendang seorang awam yang berada di dalam balai polis itu sebelum ditahan.

Ketua Polis Petaling Jaya Mohamad Zani Che Din berkata, polis akan menyiasat sekiranya pengarah terbabit di bawah pengaruh dadah semasa kejadian.

"Kita sedang periksa. Dia lebih tenang selepas digari," Mohamad Zani berkata.

Pengarah lelaki yang baru-baru ini menerima gelaran "Datuk" dari sebuah negeri kini ditahan di bawah Seksyen 90 Akta Polis 1967 kerana berkelakuan tidak senonoh di balai polis dan Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kecederaan dengan sengaja.
-themalaysianinsight

Tiada ulasan: