"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki OKU pitam ditumbuk, dipijak pengawal (video)


FMT Reporters
PETALING JAYA: Seorang lelaki kurang upaya (OKU) tidak sedarkan diri apabila ditumbuk dan dipijak seorang pengawal keselamatan di sebuah pasar raya di Tumpat, Kelantan.

Menerusi rakaman video yang tular di media sosial sejak pagi semalam, mangsa, yang dikatakan pekerja pasar raya berkenaan diserang ketika menghampiri sebuah mesin layan diri di luar pasar raya berkenaan.

Pengawal itu datang dari arah belakang, ditumbuk di muka sehingga jatuh dan kemudian dipijak di bahagian dada.

Pengawal itu kemudian dirakam cuba membangunkan mangsa.

Harian Metro melaporkan berlaku perselisihan faham antara mangsa yang berusia 42 tahun dengan pengawal keselamatan berusia 26 tahun itu sebelum kejadian.

Ketua Polis Daerah Tumpat Superintendan Ab Rashid Mat Daud dipetik sebagai berkata pengawal terlibat sudah ditahan sejurus menerima laporan kejadian itu kelmarin.

“Kita dapati rakaman CCTV kes itu tular di media sosial semalam, tetapi kes berkenaan berlaku pada Isnin lalu.

“Terdapat kesan tumbukan dan darah di muka mangsa, manakala di belakang kepala pula mengalami bengkak akibat hentakan ketika terjatuh di lantai.

“Mangsa yang dibawa ke Hospital Tumpat ketika ini dan masih menerima rawatan di pusat perubatan berkenaan,” katanya.

Suspek direman 4 hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 323 dan 506 Kanun Keseksaan kerana sengaja mendatangkan kecederaan.

Tiada ulasan: