"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar YDP Agong, PM tidak dibenarkan pamer di premis kerajaan Kelantan?

MALAYSIADATELINE
Sultan Pahang Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Sultan Ahmad Shah Al-Musta’in Billah memberi tabik hormat sambil diiringi Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad di Dataran Parlimen, Kuala Lumpur "mppada 30 Januari lalu.-Berita Harian.

Kerajaan Negeri Kelantan hari ini mengeluarkan arahan hanya beberapa keping gambar dibenarkan digantung di pejaabat agensi negeri itu kecuali gambar Yang Dipertuan Agung dan Perdana Menteri Malaysia.

Menerusi surat perkeliling dari Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan yang ditandatangani oleh Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Adnan Hussin itu menyenaraikan empat gambar yang dibenarkan digantung pada setiap presmis kerajaan di negeri itu.

Gambar-gambar rasmi yang dibenarkan digantung disemua pejabat kerajaan itu adalah seperti berikut:

i) Gambar ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Kelantan V
ii) Gambar yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Kelantan
iii) Gambar Duli Yang Maha Mulia Sultan Ismail Petra Sultan Yahya
iv) Gambar Yang Amat Berhormat Menteri Besar Kelantan

Menurut surat perkeliling itu lagi, hanya gambar=gambar sebagaimana di atas itu boleh dipamerkan disemua pejabat kerajaan negeri dan Persekutuan di Kelantan manakala gambar-gambar selain itu adalah dilarang sama sekali.

Surat perkeliling itu dikeluarkan pada 1 April 2019 yang ditujukan kepada semua Ketua Jabatan Negeri, Ketua Jabatan Persekutuan, Ketua Pengurusan Badan-badan Berkanun Negeri dan Persekutuan, Ketua Pengurusan Pihak Berkuasa Tempatan Negeri dan semua pihak Pengurusan Swasta dan NGO Negeri.

Tiada ulasan: