"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sabki Yusof, Setiausaha Politik Menteri Pertanian diperangkap

Sumber fb
Saudara Sabki setiausaha menteri pertanian ada maklumkan, dia buat report Polis berkenaan individu yang cuba perangkap dia dengan memberikan seutas jam tangan.

Saudara Sabki maklumkan dalam masa terdekat dia diberitahu oleh SPRM akan memanggil dia untuk siasatan kerana individu berkenaan membuat aduan terhadap Sabki. Sabki juga menyerahkan jam tangan tersebut kepada Jabatan Integriti dan mengisi borang penerimaan hadiah. Insya Allah kita yakin Sabki tidak terkait dengan sebarang salah laku.

Memang orang yang datang tu hanya datang untuk hantar jam tangan. Apabila ditolak oleh Sabki sendiri, dalam senyap orang tersebut letak jam tangan di bawah meja bila staf tak nampak. Saksi ada. Terus beliau buat laporan ke Unit Integriti MOA. Borang declaration itu ada.

Kita lihat ini adalah political trap sebab ada orang terus ke media untuk sebarkan kononnya beliau menerima jam tangan ini untuk habuan kontrak. No kontrak has been signed whatsoever. Ini adalah mainan perception di media to tarnish his and YBM’s reputation.

Apapun kita tgu hasil siasatan...

Credit: Wan Azlan.

Tiada ulasan: