"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Imran Khan cedera ditembak

Reuters

Imran Khan cedera di kaki selepas konvoinya ditembak. (Gambar AP)

ISLAMABAD: Bekas Perdana Menteri Pakistan Imran Khan cedera di kakinya selepas tembakan dilepaskan ke arah konvoinya di timur negara itu.

“Seorang lelaki melepaskan tembakan menggunakan senjata automatik. Beberapa orang cedera. Khan juga cedera,” kata pegawainya Asad Umar kepada Reuters.

Khan yang cedera pada tulang kering dibawa ke hospital.

Bekas pemain kriket berusia 70 tahun itu mengetuai perarakan bantahan di Islamabad mendesak pilihan raya segera diadakan.

Perdana Menteri Shehbaz Sharif mengutuk kejadian tembakan itu dan mengarahkan menteri dalam negeri menjalankan siasatan segera.

Tiada ulasan: