"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Seludup pendatang asing, lima pegawai Imigresen ditahan

Imigresen kerjasama agensi lain elak sempadan bolos

FMT Reporters

PETALING JAYA: Jabatan Imigresen (JIM) bekerjasama dengan agensi penguat kuasa lain untuk memastikan tiada kebolosan pendatang asing di pintu masuk negara seperti berlaku di Sabah baru-baru ini.

Ketua Pengarahnya, Ruslin Jusoh, berkata pihaknya sentiasa memberi komitmen tinggi bagi membanteras segala bentuk pelanggaran integriti membabitkan kakitangan jabatan itu.

“Kami akan bekerjasama rapat dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan polis bagi memastikan tiada kebolosan pendatang asing ke negara,” katanya menurut Berita Harian.

Hari ini media melaporkan lima pegawai Imigresen di Sabah ditahan Khamis lalu kerana disyaki terbabit dengan sindiket penyeludupan pendatang asing.

Mereka yang bertugas di Lapangan Terbang Tawau ditahan antara 2 petang hingga 9 malam dalam Ops Lancar oleh SPRM.

Pegawai berusia 30 hingga 41 tahun itu terdiri tiga wanita dan dua lelaki.

Empat lagi individu awam, disyaki ejen masing-masing ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan di sekitar Tawau, antara 3 petang hingga 5 petang hari sama.

Tiada ulasan: