"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

AKU TANYA, AKU JAWAB


Assalamualaikum,


1. Siapa yang promosikan: orang Melayu perlu tahu kurang ajarUMNO!

2. Dulu Agong boleh pilih untuk tidak restu pindaan perlembagaan, tapi dalam tahun 1983, artikel 66 perlembagaan persekutuan telah dipinda. Agung sign ke, tak sign ke terus jadi undang undang. Maknanya kuasa veto istana telah direntap. Siapa punya angkara?
UMNO!

3.Tahun 1993, artikel 32,38,42,63,72,181 perlembagaan Malaysia telah dipinda yang menyebabkan raja raja Melayu hilang kekebalan dan membolehkan mereka didakwa di mahkamah. Siapa punya kerja?
UMNO!

4. 28 April 1993, Tengku Ibrahim telah secara salah ditabal sebagai sultan Kelantan. Ini jelas satu usaha jahat, derhaka dan menghina Sultan Kelantan serta menghina institusi raja raja. Siapa buat kerja ini?
 UMNO!

5. Semasa zaman semangat 46, apabila sultan tidak mahu diheret sama dalam kancah politik, ada jongos menjerit: 
biar saya derhaka! siapa tu? UMNO!

6. Seorang bekas menteri besar kelantan pernah berarak menuntut Sultan Kelantan turun tahta. Puak mana yang kurang hajar tu?
UMNO!

7. 1974, menteri besar Perak pada masa itu tidak mahu akur dengan perintah Sultan Idris. Siapa yang derhaka tu?
UMNO!

8. Standard -Chartered Bank saman Almarhum Yang DiPertuan Negeri Sembilan. Siapa yang ajar tu?
UMNO!

9. Selepas piliharanraya Mac 2008, Sultan Terengganu dinista dengan kata kata 
kami nak idris, natang! Siapa punya kerja tu?UMNO

10. Di Perlis pun pada masa yang hampir sama Sultan Perlis dinista. Siapa punya kerja? 
UMNO!

Siapa yang durjana lagi derhaka?

Kau jawab dalam otak kau,
 UMNO                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         http://hamirdin.blogspot.com/

Tiada ulasan: