"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UMNO buat demo?, tak percaya....


Betullah UMNO ni cakap tak serupa bikin. Dalam dok cakap "Demo bukan cara kita" dia jua buat demo..hampeh. Antara tajuk-tajuk demo pulak:

1) Jangan jadi Jebat
2) Jangan jadi penderhaka
3) Hang Nizar penderhaka
4) Malaysia Tanah Melayu

Hai dah bertukar haluan pula, nak balik kepada Hang Tuah. Dulu masa krisis perlembagaan zaman Che det pakat puji Che Det sebab dapat melupuskan kekebalan raja dan puja Hang Jebat yang masyhur dengan slogan "Raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah". Dulu bukan main kutuk Hang Tuah sebab sentiasa ikut telunjuk raja walaupun salah, termasuk melarikan tunangan orang. Nizar bukan macam Hang Jebat, dia tidak pernah rampas istana Sultan, dia tidak pernah memaki hamun Sultan, dia tidak pernah merampas gundik-gundik, dia tidak pernah membalas dendam, apa rasionalnya mengaitkan Nizar dengan isu derhaka. Adakah kerana tidak bersetuju dengan langkah Sultan Perak yang membelakangi perlembagaan dianggap derhaka. Adakah Tun Perak atas kebijaksanaannya tidak menjalankan perintah Sultan Melaka membunuh Hang Tuah adalah tergolong dalam derhaka?. MB yang baik ialah MB yang dapat menasihatkan sultan bukan yang mengiyakan sahaja. Sultan pun manusia biasa, sedangkan Nabi pun ditegur oleh sahabat dan Allah Taala bila silap membuat keputusan.
Malaysia Tanah Melayu: Yang ni kena cek dengan pejabat tanah dulu lah, pergi kat Pulau Pinang, Perak, kedah, Selangor, Johor, melaka, negeri Sembilan, Pahang....siapa punya tanah yang banyak...dan angkara siapa tanah-tanah Melayu ni terlepas...Kalau dulu ye lah...Tanah ni Tanah Melayu, sekarang Malaysia bang, tanah hak warganegara la pulak. Negeri pemerintahan PAS sahaja yang mampu mempertahankan Tanah Melayu..betul tak?                                                                                                                                                                                                                                                                                                              http://pasbangi.blogspot.com/

Tiada ulasan: