"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

DI BULAN TERAKHIR DIBALUN BERENDAM AIR MATA HIBA

Jelas, terang lagi nyata bahawa di sisi pemegang jawatan yang dulunya dilantik oleh YAB DS Dr Abdullah Ahmad Badawi, semua di kalangan mereka pemuka-pemuka ini, dulu sebaik DS Abdullah Ahmad Badawi bukan sahaja setiap masa berhajat berjumpa apa lagi di khalayak ramai. Masing-masing berebut untuk merokok mencium tangan hatta mencium pungkor dan tolong membasuh pungkoq YB Ds Abdullah. Hatta di peringkat awal menjawat PM dulu, sanggup bermalam bersengkang mata pengampu, pemuka Umno menunggu kapal terbang eksekutif landing. Nak sua muka, Ni Pak Lah aku adalah penyokong Pak Lah yang tegar. Salam cium tangan dan cium pungkor.

Mereka semuanya sampai tak kenal mata kilo dan mata kati, cara melupakan YAB DS Abullah sebagai YAB PM adalah dengan panggil panggilan Pak Lah, ketika itu rakyat dan orang ramai tak terasa beliau adalah YAB PM Malaysia Ke-5. Sebaik lali dan lalai dengan kalimat Pak Lah, mengiringinya adalah Lah hang belah lah. Apabila konfom rampasan peralihankuasa Umno akan dijalankan upacaranya dalam bulan Mac 2009 ini. Dan lanie pengampu dan pemuka yang sama seliseh dengan Pak Lah buat-buat tak kelih, pasai dah 2 bulan dok bodek engko Najib Altantuya C4 pula. Ni cerita betui, bukan reka-reka.

Sora dan pandangan arahan Pak Lah telah disanggah dilawan oleh menteri, ya menteri yang sepupu dengan Najib. Berhubung dengan pandangan arahan YAB PM kepada Menteri Pelajaran Dk Hishamudin supaya kaji semula penggunaan BI untuk M & I. Hang sapa Pak Lah nak suroh aku ambil peduli pasai PPSMI tu. Abang pupu aku Najib kata jangan dengar kata-kata Pak Lah yang dah tak laku, tak ada kosa tu. Hang kena dengar sifu dan Mahaharu kita Mamak kutty bukan badawi.

Rakyat sedang melihat, yang Pak Lah akan menagis hiba tak berlagu dalam masa terdekat ini. Pasai jerat rotan susu yang dilayor diminyak itu telah dibuat simpai untuk berkas penyokong tegar yang berprofil tinggi dalam Umno dan kerajaan. Najib akan pasang tunjuk upaya gagah perkasanya untuk melumpuhkan tunjang Pak Lah dengan adap tuduh rasuah dan membatal kelayakan pertandingan dan digantung dari jadi ahli Umno dan diserahkan kepada SPRM dan barua-barua kroni Najib pasti akan menang jawatan tanpa bertanding.

Kalau benar berlaku, menantu Paklah dihala tuduhan dan hapus kelayakan, maka anak Kutty pasti menang Ketua Pemuda Umno Malaysia, samalah kerja haram jadah merampas kuasa kerajaan di Perak. Kalau ini benar-benar dilakukan, rakyat akan bersama Pak Lah, sebagaimana rakyat bersama DS Ir Nizar Jamaluddin sebagai YAB MB rakyat Perak. Pak Lah jangan letak jawatan PM rakyat dan masih ramai AP dari BN bersama Pak Lah dan AP PR pasti akan menyokong Pak Lah sebagai YAB PM yang sah, kecuali wakil katak dari Gold Sand.

Kalau Ali Rustam kena juga, Ali jadi anak jantan, bubar DUN negeri Melaka, biar Umno belaga dalam PRK, baru tau kebal dan kekabu. Kita ajar Najib supaya kes Altantuya C4 dibicara terbuka..

Dinukilkan oleh: 

Ibn Abdullah Awab:

http://tintaibnabdullahawab.blogspot.com/

16.03.2009

Tiada ulasan: