"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Demo Tuntut Ali Rustam Letak Jawatan


  • Lebih 500 orang telah berkumpul di Masjid MITC, Ayer Keroh Melaka selepas solat Jumaat tengahari tadi mendesak Dato' Seri Mohd Ali Rustam meletakkan jawatannya sebagai ketua menteri Melaka.

    Memorandum yang meminta Mohd Ali meletakkan jawatan itu diserahkan ekoran beliau telah didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin UMNO kerana politik wang dan menyebabkan beliau hilang kelayakan untuk bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO di dalam pemilihan akan datang ini.

    Mohd Ali yang terkejut dengan kejadian itu telah mengutarakan beberapa soalan yang lemah kepada rakyat dengan bertanya "kenapa Anwar Ibrahim boleh jadi ahli parlimen sedangkan dia masuk penjara enam tahun? Itu jawab dulu. Mengapa Lim Guan Eng boleh jadi Ketua Menteri Pulau Pinang sedangkan dia dah masuk penjara dua tahun? Itu jawab dulu. Kalau ini dia boleh jawab saya akan jawab apa yang dia tanya kepada saya."

    Salah seorang peserta perhimpunan tersebut dengan mudha menangkis soalan-soalan Mohd Ali dengan menyatakan:

    "Kalau begitu Dato Ali perlu diheret ke mahkamah terlebih dahulu dan biar masuk penjara macamana Anwar dan Lim Guan Eng terima. Kemudian Ali Rustam bolehlah aktif semula di dalam UMNO untuk menjadi Ketua Menteri Melaka. Itupun kalau Ali Rustam masih laku lagi di kalangan pemimpin tertinggi UMNO."

    Ramai berpendapat Mohd Ali telah mencemarkan nama partinya dan nama negeri Melaka ekoran kesalahannya yang berat. Beliau telah dilaporkan menghabiskan banyak wang untuk mendapatkan pencalonan sebagai Timbalan Presiden UMNO untuk pemilihan pada tahun ini. 

    Sebagai pemimpin yang bermaruah beliau perlulah meletakkan jawatan kerana rakyat akan melihat Melaka dipimpin oleh seorang pemimpin yang kotor dan mengamalkan rasuah di dalam pentadbirannya.

    Semalam mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir telah menyarankan agar Mohd Ali Rustam patut mengosongkan jawatan ketua menteri Melaka, dan apabila sesuatu pengadilan dibuat, ia mestilah konsisten dan digunapakai terhadap semua orang, dalam situasi yang sama.    
    http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: