"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno/PAS: Pemuda PAS sedia debat bila-bila masa

Irwan Muhammad Zain

KUALA LUMPUR, 2 Julai (Hrkh) - Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nashrudin Hassan Tantawi menyelar tindakan Pemuda Umno Kelantan yang mencabar Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berdebat isu 'Umno sesat'.

Nashrudin menegaskan hanya Perdana Menteri layak untuk berdebat dengan Menteri Besar Kelantan itu.

Pemuda Umno Kelantan, tegas beliau, tidak layak untuk berdebat dengan Menteri Besar Kelantan itu.

"Pemuda Umno Kelantan tidak perlu cabar Tuan Guru Nik Aziz untuk berdebat isu 'Umno sesat'.

"Bukan 'level' mereka nak berdebat dengan Nik Aziz sebaliknya hanya Perdana Menteri saja layak nak berdebat dengan Mursyidul Am," tegas beliau.

Justeru, beliau menegaskan jika benar Pemuda Umno mahu berdebat mereka boleh mencabar Dewan Pemuda PAS pada bila-bila masa dan di mana tempat sekalipun.


Tiada ulasan: