"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Michael Jackson:Keluarga pertimbang kebumikan Jackson ikut cara Islam

Abang Michael, Jermaine dan isteri, Halima Rashid. - foto THE STAR oleh LOW LAY PHOON

KELUARGA Michael Jackson berkemungkinan akan mengadakan upacara pengebumian Raja Pop itu mengikut istiadat agama Islam.

"Keluarganya sedang dalam pertimbangan untuk mengebumikan Michael mengikut istiadat Islam kerana mereka percaya, Michael ingin disemadikan dengan mengikut agama barunya itu.

"Abang Michael, Jermaine, mengajar keluarganya tentang upacara itu kerana dia merasakan amat penting untuk mengebumikan Michael mengikut cara Islam," kata satu sumber.

Bintang handalan Michael Jackson berlatih menyanyi dalam satu raptai di The Staples Center, Los Angeles pada 23 Jun 2009. -foto AP

Dalam pada itu, setakat ini belum ada lagi pengesahan rasmi daripada keluarga Jackson tentang lokasi pengebumian itu.

Jackson dilaporkan telah memeluk Islam pada tahun 2008, setelah bertahun-tahun meluahkan hasratnya untuk berbuat demikian. Dia kemudiannya menukar namanya kepada Mikaeel.

-mstar.com.my-

Tiada ulasan: