"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lawat China, Ali Rustam guna duit siapa?

Mutaligat
Dilaporkan Ketua Menteri Melaka yang disanjungi, Mohd Ali Rustam melawat negeri China di bawah Program Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI).

Baguslah, sekurang-kurangnya dapatlah merapatkan hubungan orang Melaka dan orang China.

Tidak pula diketahui berapa ramai rombongan beliau kali ini. Mungkin sama dengan bilangan rombongan beliau ke Paris dahulu untuk belajar tanam bunga.

Cuma rakyat ingin bertanya siapa yang menanggung kos lawatan itu. Adakah ianya menggunakan duit rakyat atau duit DMDI sendiri.

Kalau duit DMDI, rakyat ingin tahu dari mana DMDI dapat duit, bukan apa kita takut duit rakyat terbazir begitu sahaja sedangkan rakyat amat memerlukan peruntukan kerajaan dalam mengatasi masalah banjir dan lain-lain.

Baru-baru ini juga krew Blog ini (mutaligat.blogspot.com) terserempak dengan sebuah rumah di Jalan Tun Kudu yang dilabelkan dengan nama Rumah Yayasan DMDI.

Sebelum ini rumah itu dilaporkan hendak dijual dengan harga RM300,000 lebih.

Tak lama selepas itu krew kami terpandang bahawa label untuk dijual diturunkan digantikan dengan label Rumah Yayasan DMDI.

Jadi sekali lagi rakyat ingin tanya, duit siapa yang digunakan untuk membeli Rumah Yayasan DMDI. Kalau duit DMDI, rakyat ingin tanya dari mana DMDI dapat duit itu
?

Tiada ulasan: