"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Piala Dunia 2010: Sotong “Paul” akan dibuat sambal.

Mummy Rokiah

Bolasepak Piala Dunia 2010 kali ini agak menarik dengan peranan penting sotong “Paul, the psychic Octopus” peramal pasukan German. “Paul” dilahirkan pada tahun 2006 di Weymouth dan sekarang bermastautin di Germany’s Oberhausen’s Sealife Aquarium.

German nampaknya terpaksa akur dengan ramalan sotong ‘Paul’ apabila mereka tewas di tangan Sepanyol 1 – 0. “Paul” telah berjaya menanam stigma “AKU KALAH” di dalam minda pasukan German sehingga permainan mereka dari awal hingga akhir ternyata tidak menjadi.

Sepanyol pulak mengatur permainan yang begitu rapi untuk membuktikan bahwa ramalan “Paul” adalah tepat dan benar.

Apa pun mereka yang berjudi memilih German sebagai pemenang telah mengalami kerugian jutaan ringgit malah billionan ringgit kerana tidak percaya dengan ramalan “Paul”. Ada yang rugi berbillion ringgit bersamaan dengan pendapatan negeri Perlis dan Negeri Sembilan apabila lesen judi ditarik balik.

Jangan pulak ada yang keciwa dan marah kerana kerugian berjudi akan memburu “Paul” untuk disembelih dan di buat sambal sotong atau “Fried Squid In Oyster Sauce”.

http://mummyrokiah.blogspot.com

Tiada ulasan: