"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Adakah Raja Petra Murtad?

Polis Pencen
Ini pertanyaan yang ditanyakan kepada saya. Saya jawab murtab bukan suatu yang boleh dibuat main-main atau sendiwara. Kita kena tahu dari isi hati mereka yang berkenaan. Tulisan atau percakapan dripada mulut orang lain bukan ukuran.

Memang saya tahu sudah lama perkara ini berbangkit, iaitu zaman Pak Lah lagi. Maksud saya isu murtad Raja Petra Kamarudin (RPK) ini telah pun lama dibualkan orang, tapi tidak ada satu kenyataan rasmi terutama daripada pihak kerajaan (Jabatan Agama) untuk mengesahkannya.

Pihak kerajaan atau TV3 misalnya lebih berminat dalam isu Anwar daripada isu agama. Mereka lebih berkepentingan dalam hala ini, tidak hairan kalau baca "Testimony of Leaving Islam" RPK pun dia menjadi kabur apabila orang beragama yang sepatutnya baik telah menjadi tidak baik.Untuk pengetahuan pembaca, sukar untuk mengukur keIslaman seseorang. Walau bagaimanapun kita juga patut mengetahui apakah isu disebalik maklumat ini.

Anda boleh merujuk di laman 
People Who Left Islam dan Testimony of Leaving Islam oleh RPK. Semoga Allah memebrikan kebaikan kepada RPK.

Saya perturunkan testimony tersebut;
They say only Islam is good and all other religions are bad, and that those with no religion whatsoever, or atheists, are even worse. But these people from the 'good religion' want the government to do bad things. That is what troubles me to no end. How can a good religion make people want to be bad? 
Malaysia can pride itself in knowing that regardless of what religious celebration it may be, its ethnic groups will come together as one to honour the event. The mainstream newspapers reported:
Baca selanjutnya di sini

Tiada ulasan: