"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelayan hotel muda cabul pesara guru 64 tahun

Seorang pelayan hotel didenda RM2,000 oleh Mahkamah Majistret Ampang di Kuala Lumpur hari ini kerana mencabul seorang wanita warga emas di sebuah surau di Taman Nirwana, Ampang Jaya pada Selasa lalu.

Majistret Wan Karimah Wan Md Abdul Ghani menjatuhkan hukuman itu selepas Salahudin Hassan Sha, 23, mengaku memicit bahagian punggung pesara guru berusia 64 tahun itu dengan niat mencabul kehormatannya di bilik sembahyang wanita di surau berkenaan pada jam 4.55 petang.

Dia didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 10 tahun, atau denda, atau sebatan, atau mana-mana dua daripadanya, jika sabit kesalahan.

Salahudin yang tidak diwakili peguam, membayar denda itu.

Di mahkamah sama, seorang buruh rakyat Myanmar, Mohd Ali Mohd Yunus, 28, didakwa membunuh anak angkat lelakinya yang berusia dua tahun 10 bulan di Lot 1414, Lorong Permai 29, Ampang Campuran, Ampang Jaya antara jam 10 pagi dan 12 tengah malam, 12 April lalu.

Wan Karimah menetapkan 21 Jun ini bagi membolehkan tertuduh melantik peguam.
-Bernama-

Tiada ulasan: