"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Laporan langsung PRN Sarawak 2011 4.30pm

LAPORAN LANGSUNG
4.20 petang – Menurut Azmin Ali, SPR kelihatannya sudah mula ingin menipu apabila agen mengundi KEADILAN tidak diberi salinan Borang 14 iaitu keputusan rasmi di kebanyakan pusat mengundi.
4.02 petang – MESEJ PAKATAN RAKYAT: Pastikan setiap petugas mendapt Borang 14 bagi setiap saluran. Jika pegawai SPR enggan, ambil nama, IC, gambar dan buat laporan polis.
Ada beberapa laporan, terdapat beberapa kawasan di beberapa peti undi petugas SPR enggan memberikan Borang 14 kepada petugas Pakatan Rakyat.
Itu merupakan hak agen mengundi di sisi undang-undang.
3.15 petang – Pegawai SPR dilapor enggan memberikan Borang 14 kepada petugas Pakatan Rakyat di N47 Dun Bawang Assan.
Borang 14 adalah borang ‘Penyata Pengundian Selepas Pengiraan Undi’ yang mengandungi catatan jumlah undi yang diperolehi kedua-dua pihak bertanding.
3.00 petang – Menurut Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua, terdapat pegawai SPR didapati menyerahkan risalah BN kepada pengundi setelah mereka menyemak senarai daftar pengundi di Tudan, SM Baram.
2.40 petang – MESEJ PAKATAN RAKYAT: BN akan menjalankan operasi hitam penipuan antara pukul 3 hingga pukul lima petang. Petugas-petugas diminta pantau kehadiran pengundi-pengundi yang datang mengundi dan kelihatan meragukan dan berhat-hati dalam 3 jam terakhir.
-Keadilandaily-

Tiada ulasan: