"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno: Raksaksa garang kepada rakyat, menikus kepada tauke-tauke


Penarik Beca
Presiden Perkasa (Perkasa maknanya Umno), Datuk Ibrahim Ali menyifatkan UDA kencing Melayu. "Harapkan jaga kepentingan Melayu tapi Melayu 'dikencing'," katanya.

Pertama sekali, hampa kena ingat: 10 Umno cakap, 12 tak boleh percaya. Itu mesti ingat betul-betul. Bak kata seorang tukang komen blog ini, perkara tu bukan news lagi. Yang news ialah kalau cakap Umno kita boleh percaya. Itu baru news.

Kedua, kena tau bahawa kata-kata Ibrahim itu memang buruk kelaku yang sangat tipikal dalam Umno. Semua orang salah. Agensi kerajaan dituduh salah. KSU dituduh salah dan didakwa di mahkamah dan kemudiannya didapati tak salah pula. Yang tak salah hanyalah Umno.

UDA adalah agensi kerajaan bawah kerajaan Umno. KSU pun berkerja di bawah arahan menteri Umno atau Barisan Nasional. Hampa ingat depa berani nak buat buruk kelaku dalam keadaan telinga dan tengkuk depa Umno boleh pulas gitu-gitu ja?

Hampa ingat pegawai-pegawai UDA berani nak kencing Melayu tanpa kehendak nafsu kepala-kepala Umno yang menguasai mereka?

UDA bukanlah agensi kerajaan pertama yang kita dengar kencing Melayu. Banyak lagi yang kita dengar sebelum ini. Hampa ingat agensi-agensi kerajaan yang berada di bawah cengkaman kepala-kepala Umno tu berani nak kencing Melayu tanpa kehendak kepala-kepala Umno sendiri?

Tak payah cakap la fasal UDA. Nak dapat tapak berniaga pasar Ramadhan pun kena pakai kabel Umno.

Dalam posting terdahulu, saya sebut bahawa Umno dan Datuk Seri Najib Tun Razak bongok menjaga negara. Bongok Najib dan Umno menghempuk beban ke atas negara kita. Tapi Najib dan Umno tak nak tanggung beban tu semua. Depa hempuk semua beban tu atas kepala kita, kepala rakyat.

Saya nak ingatkan sekali lagi tentang bongok dan jahat Umno dan Najib yang menghempuk beban atas kepala kita tu selepas membaca berita Malaysiakini bertajuk "
FMM: Consumers shouldn't pay for inefficiency" dan "Gov't a monster at times, a mouse at others".

Berita kedua itu sepatutnya bertajuk "Umno adalah raksaksa garang kepada rakyat tetapi tikus penakut kepada 
tuan-tuan punya sebenar ketuanan Melayu seperti Tan Sri Vincent Tan, Tan Sri Quek Leng Chan, Tan Sri Tan Kay Hock, Datuk Teo Chiang Quan, Lei Lin Thai, Datuk Pang Tee Chew dan lain-lain".http://penarikbeca.blogspot.com

Tiada ulasan: