"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Telan 30 pil Panadol pujuk isteri jangan minta cerai

PETALING JAYA: Tindakan seorang lelaki berusia 25 tahun menelan 30 biji pil Panadol semata-mata mahu memujuk isterinya agar tidak menuntut cerai mengundang padah apabila dia dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh (HSB), di sini, Selasa lalu.

Sebelum ini, isteri lelaki berkenaan sudah mengemukakan tuntutan cerai dua bulan lalu menyebabkan dia bertindak mengugut untuk membunuh diri jika isterinya tidak menarik balik hasratnya itu.

Malah, lelaki terbabit dikatakan pernah mengelar pergelangan tangan kirinya menggunakan pisau seminggu sebelum kejadian juga dipercayai sebagai desakan terhadap isterinya yang juga berusia 25 tahun supaya melupakan hasrat untuk bercerai.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, lelaki berkenaan membawa isteri dan anak lelaki mereka berusia setahun keluar ke pusat beli-belah di Damansara, di sini, untuk makan tengah hari dan membeli barang.

Menurut sumber, lelaki terbabit cuba memujuk isterinya, namun isterinya yang bekerja sebagai jururawat tetap berkeras dengan pendiriannya berikutan memendam rasa sejak dua tahun perkahwinan mereka dan dikatakan berang dengan sikap suaminya yang kaki perempuan.
-hmetro-

Tiada ulasan: