"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mengapa Ustaz Azhar tidak dijemput PGU6.0

mohdnoorawang

Orang ramai bertanya mengapa Ustaz Azhar (daei sejuta umat) tidak dalam program PGU6.0 peringkat Negeri Terengganu yang diadakan di Paka, Dungun?.


Orang ramai risau dan takut takut Ustaz Azhar yang disayangi oleh umat Malaysia, tak kira umur dan status dan sebagai ikon untuk generasi muda mudi. Orang ramai takut ustaz Azhar menyeberang sebelah sana (UMNOlah).

Menjadi kebiasaan setiap program besar PAS , nama ustaz Azhar Idrus menjadi ikon dan sumber inspirasi perjuangan PAS dan anak anak muda mudi. Walaupun kelibat ustaz Azhar tidak hadir, PGU6.0 juga berjaya dan mencapai matalmat.

Rata rata pengunjung PGU6.0, terutama anak anak muda dan belia serta beliawanis kurang menyegat dan kurang garam serta adunannya.

Kami ajukan kepada orang kuat PGU6.0, ketiadaan ustaz Azhar dalam siri program mega terutama PGU di Paka, Dungun. Jawapam yang kami terima ustaz Azhar telah ada satu temu janji.

Mungkin juga jawatankuasa PGU6.0 tidak bincang dengan ustaz Azhar terlebih dahulu sebelum dilaksanakan PGU6.0 Paka. Jika itu jawapan yang diberi kami anggap tidak munasabah dan tidak cerdik jawapan dari pehak penganjur.

PGU 6.0 Paka Dungun Terengganu adalah satu satunya Progaram yang paling berjaya jika diambil kira jumlah kehadiran orang ramai dianggarkan 60,000 orang. Syabas kepada ketua dan Timbalan Program PGU.6.0 iatu suadar Haji Ariffin dan Haji Hanafiah Mat.

Kami sebagai pemerhati serta melihat mood orang ramai malah kami bertanya secara rawak, jawapan yang diberi BN/UMNO Terengganu tergugat yang amat sangat PRU13. Jika menang pun hanya sekadar majoriti yang kecil dan sukar memerintah.

Kami juga bertanya kumpulan UMNO yang hadir dalam PGU6.0, peluang PAS Terengganu cerah jika pengundi pengundi hantu tidak boleh mengundi, tapi jika pengunpengundi tersebut boleh mengundi dan berjaya diuruskan oleh SDPR dan JPN serta kerjasam BN/UMNO Terengganu peluang PAS Terengganu sedikit sukar.

Untuk rekod pengundi pengundi hantu telahsedia ada dalam daftar mengundi SPR tahun PGU 2008 yang telah diurus sedia oleh UMNO Terengganu dengan tujuan untuk merampas kembali dari tangan PAS.

Tiada ulasan: