"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

TGNA ziarah kanak-kanak lumpuh dirempuh lori (Gambar)

Salmah Mat Husain
KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkesempatan menziarahi kanak-kanak malang, Hakim Aizuddin Ismariza, 7, semalam.

Adik Hakim, lumpuh seluruh badan dan tidak mampu bercakap setelah terlibat dalam kemalangan jalan raya apabila dirempuh sebuah lori kecil pada 10 September lalu.

Atas rasa simpati, Tuan Guru turun menziarahi anak kecil yang kini tidak memberikan sebarang tindak balas.

Jauh untuk tersenyum, menangis apa lagi bercakap.

Tuan Guru melahirkan rasa simpati terhadap nasib menimpa anak ketiga daripada lima orang adik beradik sejak September lalu.

“Saya berharap semoga keluarga ini lebih tabah menerima ketentuan Ilahi, insya Allah besar ganjarannya,” ujarnya dengan wajah sugul.

Tuan Guru turut beramah mesra dengan kedua ibu bapa Hakim, Norhakimah Ghazali, 36, dan Ismariza Dollah, 36 yang tinggal di Kampung Kedondong, Kota Jembal dekat sini.

Norhakimah ketika ditemui memberitahu, anaknya kini hanya minum susu melalui tiub dan menggunakan lampin pakai buang.

“Dia dulu seorang anak yang aktif, riang sentiasa, tetapi kini dah tak ada lagi,” ujarnya yang juga seorang guru.

Pada masa yang sama, Tuan Guru turut menziarahi datuk kepada Hakim, Dollah Awang, 75, yang mengidap angin ahmar dan masalah buah pinggang.

Tiada ulasan: