"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pukulan yang tepat!

Salena Tay
Sebuah akhbar harian Bahasa Inggeris bertarikh Ahad, 16hb Disember 2012 telah melaporkan Perdana Menteri Najib Tun Razak sebagai berkata, "The Opposition only thinks about chaos. A vote for them is a vote for riots, disturbances and demonstrations".

Diterjemahkan kepada Bahasa Malaysia ia bermaksud "pihak pembangkang hanya berpikir perihal huru-hara. Satu undi untuk mereka ialah satu undi untuk rusuhan, kacau-bilau dan tunjuk perasaan."
Kenyataan PM Najib diatas jelas menunjukkan bahawa beliau sedang bertungkus-lumus cuba mempengaruhi minda rakyat bahawa pihak pembangkang ialah puak yang jahat. Adakah beliau telah kehabisan idea yang bernas untuk berhujah dengan fakta dalam usaha beliau untuk mendapat sokongan rakyat?

Dimanakah perlaksanaan konsep 'kesederhanaan' yang selalu diuar-uarkan oleh beliau?

Adakah kenyataan diatas ini dibuat oleh beliau sebab beliau kurang yakin BN akan memperolehi pencapaian yang cemerlang dalam pilihanraya yang akan datang nanti?

Selain dari itu, pemimpin-pemimpin BN juga telah berkata bahawa pemilihan parti DAP gagal mencerminkan konsep 'Malaysian Malaysia' yang selalu diuar-uarkan oleh para pemimpin DAP dan juga tidak terdapat ramai orang Melayu dalam parti DAP.

Seorang penyokong PAS menjawab pemimpin BN dalam Facebook 'Road To Putrajaya' dengan mengatakan demikian: "Bagaimana pula dengan Umno? Adakah Umno mempunyai pemimpin Cina yang terkemuka di peringkat atasan? Bagaimana pula dengan MCA? Adakah MCA mempunyai pemimpin Melayu?"

Penyokong PAS tersebut juga berkata dalam DAP tidak terdapat ramai orang Melayu sebab ramai orang Melayu telah menyertai PAS ataupun KeADILan.

Memang penyokong PAS bijak meneliti situasi politik tanahair dan beliau telah memberi satu pukulan yang tepat kepada BN!

Tiada ulasan: