"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

1MDB: Parahnya Krisis Keyakinan Yang Kita Hadapi - Prof Mohammad Agus Yusoff

Mohammad Agus Yusoff
Isu hangat dalam politik negara sekarang ialah 1MDB. Ini kerana banyaknya hutang 1MDB yang dijamin oleh negara.Yang menjadi pertanyaan ramai ialah mengapa begitu banyak hutangnya? Apakah jenis perniagaannya? Siapakah yang menguruskannya? Apakah berlaku penyelewengan?

Pelbagai jawapan telah pun diberikan oleh kerajaan tentang isu 1MDB ini. Yang jelas kerajaan memberitahu tidak ada penyelewengan. Dan kerajaan meminta kita menunggu laporan audit untuk mengetahui kedudukan sebenar kewangan 1MDB.

Ironinya, apapun penjelasan kerajaan tentang 1MDB ini kita melihat kesan berikut: nilai saham semakin jatuh, nilai ringgit semakin turun, harga barang semakin meningkat, dan kos hidup semakin tinggi.

Kesemua ini menunjukkan satu perkara: semakin parahnya krisis keyakinan pasaran kepada kepimpinan hari ini. Atasilah.

Tiada ulasan: