"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas bos Apco ni dah jadi pemastautin tetap, mudahnya dia dapar?

Bekas bos Apco Malaysia Paul Stadlen yang didakwa mengendalikan operasi media besar-besaran bagi pihak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah seorang pemastautin tetap Malaysia, kata Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

"Semakan rekod Jabatan Imigresen Malaysia mendapati Paul Stadlen (Gregory) adalah seorang penduduk tetap (PR) Malaysia," kata Zahid dalam jawapan bertulis Parlimen semalam.

"Oleh yang demikian, beliau bebas keluar masuk dan bekerja di negara ini tanpa perlu memiliki pas untuk bekerja yang dikeluarkan oleh Jabatan Imigresen Malaysia," katanya selaku Menteri Dalam Negeri.

Zahid menjawab soalan Wong Chen (PKR-Kelana Jaya) yang memintanya menyatakan sama ada Stadlen mempunyai permit kerja yang sah.

Wong juga meminta menteri menamakan majikan Stadlen ini. Walau bagaimanapun, Zahid tidak menjawab soalan berkenaan.

Mengikut laporan, warga negara British itu bekerja sebagai pakar perhubungan awam Najib, tetapi ini tidak disahkan oleh Putrajaya.

Kerajaan membayar RM77 juta kepada syarikat perundingan komunikasi gergasi Apco Worldwide pada tahun 2009 untuk menguruskan imej Malaysia di peringkat antarabangsa.

Selepas peranannya dalam Apco, Stadlen juga bekerja dengan FBC Media, sebuah kumpulan pelobi yang dikaitkan dengan kempen dalam talian untuk memburuk-burukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim oleh bloger Amerika yang diragui Josh Trevino dan syarikatnya, Rogue Communications.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: