"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Inilah Cara Membuat Air Lemon Yang Tepat Yang Ramai TAK TAHU !!

Tranungkite
lemon
Seolah-olah telah menjadi trend buah herba detoks iaitu Lemon dan bahawa setiap orang telah melakukan kebiasaan minum segelas air panas dengan lemon, jadi mengapa tidak mencubanya sendiri.

Minuman ini akan membersihkan tubuh anda daripada racun yang sedang berkumpul di dalamnya setiap hari serta meningkatkan fungsi sistem pencernaan anda.

Bahkan, Keri Glassman seorang yang dikenali sebagai penulis pemakanan dan media keperibadian juga melakukan kebiasaan ini, kerana ketika ia mengatakan kepada ABC News Radio: “satu gelas air lemon panas sebelum sarapan tidak hanya dapat membantu anda tetap terhidrasi, tetapi juga dapat meningkatkan pencernaan dan menetapkan nafsu makan yang terlalu aktif.

“Selain itu, pengasas Makanan Pelatih NY, ahli gizi Dana James telah menunjukkan sifat yang menakjubkan semula jadi pembersihan yang lemon air mempunyai dan kemampuannya untuk meningkatkan detoksifikasi kerana kepahitan lemon ini,” yang mengaktifkan aliran hempedu, yang membantu emulsi dan mengeluarkan racun yang larut dalam lemak . “Jadi, ini adalah sebab-sebab yang cukup untuk memulakan terapi minum air lemon.

Namun, ada satu hal yang perlu diingat ketika mempersiapkan anda segelas air lemon, yang semua orang biasanya terlewat – menambah beberapa lemon dan parutan kulit lemonj! Ini akan memberikan anda manfaat kesihatan maksimum kerana “kulit lemon mengandungi limonin flavonoid, dan di sanalah sifat detox berasal,” jelas James.

Oleh kerana itu, pada saat anda mempersiapkan gelas anda air lemon panas, pastikan anda menambah sekurang-kurangnya setengah sudu teh kulit parutan lemon dan dengan demikian anda akan memanfaatkan semua manfaat dari lemon secara maksimum. 
Sumber: www.syifa.info

Tiada ulasan: