"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

100 peratus muka baru barisi jawatan FAM

Kongres FAM ke-53 hari ini menyaksikan penyandang timbalan presiden Datuk Seri Afandi Hamzah gagal mempertahankan jawatan sekali gus menampilkan dua muka baru bagi jawatan tersebut.

Afandi yang meraih enam undian ditewaskan pencabarnya, Datuk Seri Subahan Kamal (37 undi) dan Datuk Mohd Yusoff Mahadi (33 undi) melalui undian 38 perwakilan yang hadir.

Sementara itu, bagi jawatan naib presiden juga menyaksikan empat muka dipilih baru daripada lapan calon ‎yang bertanding.

Tiga penyandang jawatan nombor tiga itu memilih untuk tidak bertanding kecuali Datuk Takiyuddin Hassan sekali gus gagal mempertahankan jawatannya.

Bagi jawatan ahli jawatankuasa lelaki menyaksikan lapan muka baru menjadi pilihan perwakilan‎ daripada 17 calon.

Ahli jawatankuasa wanita juga memberi peluang kepada dua muka baru sekali gus menyingkirkan penyandang.

Berikut senarai Ahli Jawatankuasa Eksekutif FAM sesi 2017-2021:

Presiden:

Tunku Ismail Sultan Ibrahim

‎Timbalan presiden:

1) Datuk ‎Seri Subahan Kamal,‎ 37 undi

2) Datuk Mohd Yusoff Mahadi,‎ 33 undi

Naib presiden:

1) Mohd Johari Mohd Ayob, 34 undi

‎2) Datuk Ab Ghani Hassan‎, 29 undi

3) Datuk S Sivasundaram, 28 undi

4) Datuk Rosmadi Ismail, 20 undi‎

Ahli Jawatankuasa lelaki:‎

1) Supritenden Mohd Dali Wahid, 25 undi

‎2) Datuk Azisman Alias, 33‎ undi

3) Datuk Amiruddin Omar, 30 undi

4) Datuk Hisamuddin Yahya, 29

5) Subkhiddin Mohd Salleh, 21 undi

6) Mohd Firdaus Mohamed, 21 undi

7) Christopher Raj Avalanthu, 25 undi

8) Datuk Jeffrey Low Han Chau, 28 undi‎

Ahli Jawatankuasa wanita:‎

1) Datuk Suraya Yaacob, 24 undi

2) Sharizah Umamah Abdul Mutalib, 18 undi
-malaysiakini

Tiada ulasan: