"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hadi kelirukan PAS

ALOR SETAR: Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang, disifatkan kurang berkarisma hingga menyebabkan partinya keliru membuat keputusan. 

Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata tindakan Hadi menjadikan PAS ibarat parti tidak berpendirian. 

Beliau berkata, Hadi mempunyai kekurangan karisma jika dibandingkan dengan pemimpin PAS terdahulu seperti Allahyarham Datuk Fadzil Noor dan Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. 

"Parti yang dipimpin Hadi tidak mempunyai penyelarasan terutama apabila sering bertukar pendirian mengenai kerjasama yang ingin dilakukan dengan PPBM sebelum ini. 

"Ya, memang berbeza. Hadi ini orang yang kurang karisma berbanding Fadzil, Nik Aziz dan Tan Sri Mohamad Asri Muda sebab beliau ini walaupun macam-macam tuduhan dibuat, tetap tidak dijawabnya. 

"Sekarang ini saya dapati PAS macam keliru sebab kadang-kadang macam nak bersama kita, lepas itu tak bersama. Dia minta adakan mesyuarat lepas itu dia kata tak pula, jadi macam tiada penyelarasan," katanya pada sidang media di sini, hari ini. 

Terdahulu, Tun Mahathir menghadiri mesyuarat PPBM Kedah bersama pemimpin Pakatan Harapan, di sini. 

Bekas Perdana Menteri itu turut mendakwa PAS sengaja mencipta alasan dengan menuduh sikapnya menjadi punca parti itu menutup pintu rundingan bersama PPBM sedangkan hakikatnya, mereka sering memburukkan keadaan. 

"Itu alasanlah. Saya tak kata apa pun sebab yang dok bercakap memburukkan keadaan ialah PAS bukan saya tapi depa tak nampaklah sebab tak guna cermin, ...kita kena guna cermin," katanya.
-bharian

Tiada ulasan: