"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Akhirnya Rajnikanth terpaksa berswafoto dengan Najib

Najib bertemu Rajnikanth, berswafoto di India
Datuk Seri Najib Razak yang sedang mengadakan lawatan rasmi ke India, bertemu ikon filem Tamil, Rajnikanth, di kediaman pelakon handalan itu di Chennai.

Perdana menteri turut memuat naik imej swafoto beliau dengan pelakon itu, diiringi keterangan: "Baru mengadakan pertemuan sangat mesra dan ramah dengan superstar Tamil En Rajnikanth di rumahnya."

Pada Rabu lalu Malaysiakinimemetik laporan portal berita India, The Telegraph, yang menyatakan Najib serta isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, meminta untuk bertemu Rajnkanth sempena lawatan mereka ke negara itu.
Portal berkenaan berkata, pasangan terbabit menjadi peminat Rajnikanth ketika beliau berada di Melaka untuk menyiapkan penggambaran filem Kabali.

Ekoran laporan berkenaan, pembantu Rosmah, Datuk Rizal Mansor, menafikan ada permintaan seumpama itu dibuat kepada Rajnikanth.

Katanya, walaupun Rosmah amat menghormati Rajnikanth dan menyedari kehebatannya, beliau tidak membuat permintaan untuk bertemu pelakon legenda terbabit.

"Ia juga tidak ada dalam jadual kunjungan (Rosmah) ke satu daripada negara yang mengalami pembangunan ekonomi terpantas di dunia itu," katanya dalam kenyataan pada 29 Mac lalu.

Tindakan perdana menteri berswafoto dengan personaliti terkenal dunia bukanlah sesuatu yang asing.

Sebelum ini beliau membuktikan keakraban beliau dengan Raja Salman Abdulaziz al-Saud ketika pemimpin tertinggi Arab Saudi itu mengadakan lawatan rasmi ke Malaysia hujung Februari lalu.

Sebelum ini Najib turut melakukan swafoto dengan Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong; presiden ke-44 AS, Barack Obama; Presiden Turki, Recep Tayyip Erdogan; presiden ke-24 Perancis, Francois Hollande dan penyanyi terkenal, Usher.

"Siapa yang tak kenal @superstarrajini ? Gembiar dapat bertemu superstar itu secara peribadi hari ini," kata Najib melalui Twitternya sekali lagi petang ini.
-malaysiakini

Tiada ulasan: