"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Parah didera suami gara-gara Facebook (Gambar)


Kaherah – Seorang lelaki tergamak mendera dan mengurung isterinya hanya kerana mengetahui wanita itu membuka akaun Facebook.

Menurut laporan media Mesir, lelaki berkenaan sebelum ini tidak membenarkan isterinya memiliki akaun media sosial itu.

Polis berkata, Asmaa Samir didera suaminya, Mustafa Raafat yang mengikatnya dengan tali dan mengurungnya di rumah mereka selama tiga hari tanpa memberi mangsa makan atau minum.

Tidak cukup dengan itu, Mustafa juga menyeksa isterinya menggunakan benda tajam.

Ketika disoal siasat, lelaki itu berkata, isterinya membuka tiga akaun Faceboook dengan menggunakan nama palsu kerana ingin tahu sama ada dia bersikap curang terhadapnya.

Mustafa mengaku dia memukul isterinya tetapi menafikan dakwaan tidak memberinya makan.

Sehubungan itu, kebanyakan pertubuhan hak asasi wanita Mesir menggesa lelaki itu didakwa di mahkamah selepas laporan perubatan mengesahkan isterinya cedera teruk akibat didera.

Beberapa peguam pula berkata, mereka bersedia mewakili mangsa secara percuma sementara ramai pengguna media sosial mengecam tindakan Mustafa sambil gesa pihak berkuasa memenjarakannya.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: