"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video: Ular tedung kehausan mengamuk


New Delhi – Seekor ular tedung yang kelihatan marah ketika memasuki perkampungan Kaiga di negeri Karnataka, selatan bandar raya ini, sebenarnya dahaga akibat kemarau berpanjangan di wilayah berkenaan.

Dalam rakaman video yang disiarkan baru-baru ini, ular berkenaan kelihatan tenang minum air dari botol yang dituang seorang kakitangan agensi perlindungan hidupan liar yang dipanggil penduduk.

Lelaki itu dibantu rakannya yang mengawal ekor ular berkenaan menggunakan besi penangkap ular bagi mengelak kejadian buruk.

Ular sepanjang empat meter itu kemudian dibawa ke pusat perlindungan sebelum dilepaskan ke dalam hutan. – Daily Mail
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: