"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis heret lelaki ke balai selepas ganggu temuramah dengan kata kesat

FMT Reporters
Mana tak kena kalau ganggu polis dengan kata kesat ketika sesi temuramah dengan media. Kan dah kena heret ke balai! Itulah, jangan cari pasal dengan pihak berkuasa.

Dalam kejadian di New South Wales, Australia, seorang lelaki memegang botol bir dirakam menggangu polis yang sedang ditemuramah dengan mengeluarkan perkataan “bullshit”.

Rakaman video saluran berita 9 News merakam insiden di mana polis itu tiba-tiba berhenti bercakap kepada media, kemudian menarik lelaki yang membuat kacau itu.

Polis itu mengarahkan dia menuang semua sisa bir dan mengheretnya ke balai polis Albury yang terletak tidak jauh dari lokasi temuramah.

Menurut laporan Daily Mail, lelaki itu disaman dengan notis jenayah atas kesalahan menggunakan kata kesat ke atas pegawai kerajaan dan didenda AUD500.

Tiada ulasan: