"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suri rumah disamun, dikelar dan ditikam jiran

Bernama 
SANDAKAN: Seorang suri rumah ditikam sebanyak 11 kali serta dikelar jirannya ketika menyamun di Kampung Sungai Kayu, Jalan Airport semalam.Ketua Polis Daerah Sandakan ACP Azhar Hamin berkata mangsa berusia 53 tahun tinggal seorang diri di rumah dan selepas disamun pada jam 6.17 pagi, mangsa menghubungi adiknya yang tinggal di kampung yang sama.

Menurut Azhar, suspek berusia lingkungan 40-an dikenali sebagai Eb merupakan warga Filipina.

“Suspek tinggal di kampung itu sejak 2008 dan bekerja mengambil upah memotong rumput dan membaiki rumah.

“Barang milik manga yang dilaporkan hilang ialah 2 utas rantai emas,” kata beliau.

Azhar berkata operasi mengesan suspek giat dilakukan.

Beliau berkata mangsa ditikam dan dikelar di leher, dada, perut, kaki, tangan dan tengkuk.

“Keadaan mangsa stabil dan sedang dirawat di Unit Rawatan Rapi Hospital Duchess of Kent,” katanya.

Tiada ulasan: