"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Saya ada bukti orang rapat dengan PAS dapat duit 1MDB'

'Rafizi Ramli hari ini membuat dakwaan mengejutkan apabila mendakwa mempunyai bukti terdapat individu yang rapat dengan PAS menerima dana daripada 1MDB.

Malah, dakwa naib presiden PKR itu, wang itu mengalir daripada akaun bank Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Dalam sidang media di parlimen hari ini, anggota parlimen Pandan itu mencabar Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjawab perkara itu.

Rafizi berjanji akan membuat pendedahan lanjut berkaitan perkara itu selepas ini.

“Saya hendak tanya Hadi sama ada beliau yakin tiada... wang daripada akaun Najib mengalir kepada individu yang rapat dengan PAS,” katanya.

Najib telah menafikan menyalahgunakan dana awam untuk kepentingan peribadi.

Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali berkata wang itu adalah sumbangan daripada seorang putera Arab Saudi, justeru membersihkan nama Najib daripada sebarang salah laku.

Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat mendakwa sebanyak AS$681 juta telah mengalir kepada "Malaysian Official 1 (MO1)".

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Rahman Dahlan mengesahkan MO1 adalah Najib tetapi menegaskan perdana menteri bukan sebahagian daripada siasatan itu.

Najib mengaitkan dakwaan terhadapnya itu bertujuan menjatuhkannya daripada tampuk kuasa.

Sementara itu, dakwaan hampir sama telah dibuat terhadap laman pembocor maklumat Sarawak Report dan bekas naib presiden PAS sendiri Datuk Husam Musa.


Husam mendakwa RM90 juta mendakwa berlaku pemindahan wang melalui akaun di Affin Bank. PAS sebelum ini berkata akan menyaman Sarawak Report dan Husam.

Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan ketika dihubungi Malaysiakini menafikan perkara itu.
-malaysiakini

Tiada ulasan: