"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mungkin rasa bersalah, buaya bantu bawa mayat ke tebing (Gambar)


Memetik Tribune News, seekor buaya telah ‘membantu’ pencarian mayat Syarifuddin yang meninggal dunia akibat dibaham buaya ketika sedang bermandi-manda bersama rakannya bernama Abdullah.

Mungkin kerana rasa ‘serba salah’ membaham mangsa, sang buaya tersebut telah membawa si mati ke tebing sungai setelah misi menyelamat dijalankan dalam kejadian berlaku pada Selasa lalu.

Video yang dirakamkan oleh penduduk di Bitan Lempake, Kabupaten Berau telah mendapat perhatian orang ramai apabila sang buaya itu seakan-akan memahami kata-kata orang ramai supaya ia melepaskan mayat itu.

Mangsa disahkan meninggal dunia kerana dibaham buaya berikutan terdapat kesan luka gigitan dan beberapa kesan cakaran di badan mangsa.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: