"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nenek 80 tahun disiasat rogol remaja


Palembang – Seorang nenek berusia 80 tahun disiasat selepas dituduh merogol seorang remaja lelaki berusia 13 tahun sebanyak 10 kali.

Nenek yang dikenali sebagai Jowo itu didakwa memaksa remaja berkenaan yang juga jirannya datang ke rumah setiap kali suaminya keluar bekerja.

Setiap kali selepas merogol remaja berkenaan, Jowo memberikan wang sebanyak Rp15,000 (RM4.80) dan mengancam membunuh mangsa sekiranya hajatnya ditolak.

Bagaimanapun, tindakan nenek itu terbongkar selepas ibu mangsa membuat laporan polis Sabtu lalu.

Menurut ibu mangsa, anaknya kelihatan ketakutan apabila pulang ke rumah pada malam 6 Julai lalu.

“Selepas dipaksa saya terkejut dan hampir tidak percaya apabila anak saya memberitahu dia dipaksa nenek Jowo untuk melakukan hubungan seks.
“Lebih mengejutkan perkara itu sudah berlarutan sebanyak 10 kali.

“Saya sedih kerana kami dan nenek Jowo memang baik serta sudah menganggapnya sebagai keluarga sendiri,” katanya yang dipetik Tribunsumsel.com.

Sementara itu, jurucakap polis Palembang, Yon Edi Winara mengesahkan polis menerima laporan wanita itu dan sudah mula menyiasat kes berkenaan.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: